Renata-Fridrih-WEB

Renata Fridrih

prof. defektolog – logoped

Renata Fridrih, prof. defektolog – logoped, terapeut za terapije Play attention i Neurofeedback po Othmerovoj metodi, voditeljica inovativnog projekta i certificirani vodič pasa obučenih prema holističkom pristupu (AAI,AAT)

Renata Fridrih, prof. defektolog – logoped rođena i živi u gradu Sisku. Tijekom njezinog studiranja na Fakultetu za defektologiju (ERF) u Zagrebu trajao je Domovinski rat za kojeg uvijek navodi da je utjecao na povećan interes za područje traumatizacije djece i odraslih. Trauma djece u Domovinskom ratu i posljedice na mentalno zdravlje djece bila i tema njezinog završnog rada.

Diplomirala je 1994. godine i kontinuirano se stručno usavršava u različitim područjima interesa slijedeći potrebe malih pacijenata i njihovih obitelji, a istodobno primjenjujući optimalne metode u neposrednom radu uvažavajući individualne potrebe svakog pacijenta i obitelji. Do trajnog zapošljavanja u Poliklinici za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba u kojoj je zaposlena od osnutka 2003. prethodno je bila u radnom odnosu u ustanovama u sustavu zdravstva, odgoja i obrazovanja i socijalne skrbi, a položila je stručni ispit u sustavu socijalne skrbi u području defektologije.

U Poliklinici član je multidisciplinarnog tima, a opis aktivnosti i posla logopeda jest prevencija, dijagnostika i tretman poremećaja komunikacije, jezika i glasa, a što uključuje poremećaj izgovora, fluentnosti govora, jezične poremećaje, poremećaje pisanog jezika (teškoće čitanja i pisanja), poremećaje otežanog matematičkog i logičkog rezoniranja i poremećaj glasa. Uvijek navodi da je područje logopedije njezina želja školskih klupa tijekom osnovnoškolskog obrazovanja i svojim radom kroz volontiranje izgradila je dodatno socijalnu osjetljivost za osobe koje pripadaju vulnerabilnoj skupini. Svojim pozivom logopeda ostvarila je brojne uspjehe kroz objavljenih 18 stručnih radova na stručnim skupovima, a uvijek naglašava da cjeloživotno učenje je preduvjet uspjeha u zvanju logopeda. Isto tako, više od dva desetljeća uspješno vodi nevladinu udrugu Društvo Naša djeca Sisak, volontiranjem spremno dijeli svoja iskustva s kolegama kroz različite projekte kao voditeljica projekta i član tima izvoditelja.

U području logopedije stručno se usavršava u primjeni različitih dijagnostičkih materijala, uspješno je završila edukaciju uz formativni seminar za audiorehabilitatora po verbotonalnoj metodi, a nakon toga za primjenu DSP/DLS tehnologije , Play attention i Neurofeedback po Othmerovoj metodi i Digitalne tehnologije u on line okruženju. Poseban izazov bio je područje terapije potpomognute životinjama koje je proučavala završetkom studija, a kasnije je u koautorstvu pokrenula izborni predmet uz suradnju na akademskoj razini započeo izborni predmet: Terapijsko jahanje na studiju kineziologije.

Najveći uspjeh postiže u inovativnom projektu jedinstvenom u svijetu a vezano za obuku pasa prema holističkom pristupu (AAI,AAT) u kojem je voditeljica projekta od 2014. Brojni su uspjesi i kontakti sa više od 100 partnerskih i suradnih ustanova za dobrobit osoba koje pripadaju vulnerabilnoj skupini, a to su djeca s razvojnim teškoćama, osobe s invaliditetom, zlostavljana i/ili zanemarena djeca, djeca s kroničnim bolestima. Uz brojne pozitivne rezultate nalazi se interes javnosti, medija, ustanova i akademske zajednice, a upornošću, kontinuiranim usavršavanjem postojećih smjernica ostvarila je da se danas ova metoda rada uz obučene pse provodi u šest županija u Hrvatskoj, a rezultatima je kao nadopuna postojećim terapijskim oblicima. Za ovu metodu rada u pomagačkim zvanjima postoji veliki interes na području EU, u zemljama u okruženju kroz prekograničnu suradnju, te na drugim kontinentima (SAD, Kanada i Australija).

Dobitnica je brojnih priznanja, iako uvijek naglašava da je najljepši osmijeh sretnog djeteta i uvijek neprocjenjiva nagrada svakom terapeutu. Planira upisati doktorski studij u području društvenih znanosti.

Kontinuirano je uključena u humanitarne aktivnosti u zajednici posebno za djecu u bolnici u cilju poboljšanja uvjeta boravka i liječenja djece, te pružanja pomoći nakon katastrofalnog potresa u Sisačko – moslavačkoj županiji.

Radom u području logopedije koje je stekla formalnim obrazovanjem i stručnim radom u zajednici kroz volontiranje uvijek ističe vrijednost neposrednog rada za unapređenje života djece, mladih i odraslih osoba: “Nesebično darivati druge izniman je dar, a srce svakoga postaje veće uz iskustvo koje oplemenjuje”.

“Svako dijete ima povijest odrastanja, a na nama je da im budemo podrška da oslikaju nove stranice sretnim osmijehom i osobnim uspjesima u budućnosti”.

Objave od stručnjaka:

Skip to content