Svaki početak školske godine za djecu i mlade nosi nove izazove. To je vrijeme početka stjecanja novih znanja, ali i novih interakcija u okruženju vršnjaka. Potpuno smo u pravu kada mislimo da se od početka školovanja većina aktivnosti posvećuje edukativnim sadržajima, no, istovremeno, suvremene spoznaje u odgoju i obrazovanju puno više pozornosti poklanjaju poticajnim elementima socijalnih interakcija, osnaživanju kontrole emocija i zdravih odnosa. Jer, zahvaljujući napretku u istraživanju mozga koje se usredotočuje na djecu, danas znamo puno više o značenju interakcija sa okolinom u svjetlu zdravog odrastanja.
Spremnost za školu, a zapravo i za uspjeh u životu, više se odnosi na zdravo stanje uma, a manje na akademska postignuća, nego što se na prvi pogled mislilo. Djeca se razvijaju u različitim područjima: tjelesnom, emocionalnom, kulturološkom, kognitivnom, jezičnom i socijalnom. Taj je proces “živ”, odvija se u različitim vremenskim razdobljima, pa očekivanja podrazumijevaju razvoj tih vještina u bilo kojoj dobi ili razredu. Važno je zapamtiti sljedeće: Zdravi razvoj, a s njim i spremnost za školske izazove, rezultat je sigurnih, responzivnih odnosa između odrasle osobe i djeteta. Točnije spremnost za školu je stanje uma, formirano pozitivnim odnosima i sigurnim vezama sa članovima obitelji i svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava. Djeca sa sigurnim vezama imaju obilje prostora za sklapanje prijateljstva, rada sa drugima, pronalaženje kreativnijih načina rješavanja problema, kao i umijeća da se nose sa frustracijama i pritiscima koji im se nađu na putu.
Stoga, u svim izazovima, za roditelje, djecu i stručne djelatnike i kroz ovu školsku godinu Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba će vam stajati na usluzi, koristeći znanja našeg multidisciplinarnog tima.
Doc.prim.dr.sc. Vanja Slijepčević Saftić, dr.med.
spec.pedijatar. subspec.pedijatrijske neurologije
ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba